1

Szakdolgozatok 2006-2007

 

SZAKDOLGOZATI TÉMAJAVASLATOK
2005/2006-os tanév
a Földrajz Tanszéken
(2007-ben és 2008-ban végző hallgatóknak)
 
 
Dr. Hanusz Árpád
főiskolai tanár
 
1.      Egy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei település társadalomföldrajzi elemzése és tanítása az általános iskolában (AC)
2.      Szabolcs-Szatmár-Bereg megye falusi turizmusának fejlődése (egy konkrét kistérségben) 1990-től napjainkig (AC)
Bihari Ildikó III. évf. földr.-tört. (Penyige)
3.      Falusi turizmus térhódítása és területi jellemzői Magyarországon (A)
Balázsy Fruzsina III. évf. földr.-testnev.
4.      A népi gasztronómia mint turisztikai vonzerő Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (egy konkrét kistérségben) (A)
5.      Örökségturizmus, kulturális turizmus lehetőségei Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében és az ismeretek felhasználása az általános iskolai oktatásban (AC)
Nováki Nikoletta III. évf. levelezős
6.      Határon átívelő turisztikai kapcsolatok (A)
7.      Szabolcs-Szatmár-Bereg megye egy kistérségének komplex társadalom földrajzi elemzése és tanítása az általános iskolában (AC)
Zilahi József III. évf. földr.-biol.
8.      Természeti értékeik turisztikai hasznosításának lehetőségei a szatmári és beregi területeken (A)
9.      Kastélyturizmus lehetőségei Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (A)
10. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye periférikus területeinek gazdasági felzárkózása (A)
11. Az infrastruktúra változása a Beregi-Tiszaháton (A)
12. Az egészségturizmus fejlesztési lehetőségei Sz.-Sz.-B. megyében (A)
13. Sz.-Sz.-B. Megye természeti értékeinek bekapcsolása a turizmusba (A)
14. A Tisza mint összekötő kapocs a határon átívelő turisztikai kapcsolatokban (A)
15. Egy megyei kistérség komplex földrajzi bemutatása és tanítása az általános iskolában (AC)
Dobszai Enikő III. évf. levelezős (Tiszavasvári kistérség)
16. Ózd és térsége gazdasági földrajza és oktatása a földrajz tanításában (AC)
Szabó Orsolya III. levelezős hallgató
17. Sz.-Sz.-B. megye természetvédelmi területei és az ökoturizmus kapcsolata, és felhasználása az általános iskolai tanításban (AC)
Szoboszlai Gyula III. évf. földr.-k.véd.
 
1.      Egy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei település társadalomföldrajzi elemzése és tanítása az általános iskolában (AC)
Ládi Zsanett III. évf. földr.-bio. (Tiszavasvári)
2.      Szabolcs-Szatmár-Bereg megye falusi turizmusának fejlődése (egy konkrét kistérségben) 1992-től napjainkig
Kormány Csaba III. évf. földr.- tört.
3.      Falusi turizmus térhódítása és területi jellemzői Magyarországon (A)
4.      A népi gasztronómia, mint turisztikai vonzerő Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (egy konkrét kistérségben) (A)
5.      Örökségturizmus, kulturális turizmus lehetőségei Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében és az ismeretek felhasználása az általános iskolai oktatásban (AC)
Tóth János III. évf. földr.-k.véd.
6.      Határon átívelő turisztikai kapcsolatok (A)
7.      Szabolcs-Szatmár-Bereg megye egy kistérségének komplex társadalom földrajzi elemzése és tanítása az általános iskolában (AC)
8.      Természeti értékeik turisztikai hasznosításának lehetőségei a szatmári és beregi területeken (A)
9.      Kastélyturizmus lehetőségei Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (A)
10. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye periférikus területeinek gazdasági felzárkózása (A)
11. Az infrastruktúra változása a Beregi-Tiszaháton (A)
12. Az egészségturizmus fejlesztési lehetőségei Sz.-Sz.-B. megyében (A)
13. Sz.-Sz.-B. Megye természeti értékeinek bekapcsolása a turizmusba (A)
14. A Tisza mint összekötő kapocs a határon átívelő turisztikai kapcsolatokban (A)
15. Egy megyei kistérség komplex földrajzi bemutatása és tanítása az általános iskolában (AC)
16. A Kabai Cukorgyár létesítésének, fejlődésének társadalmi-gazdasági alapjai és felhasználása a földrajzoktatásban (AC)
Borbás Ildikó III. földr.-bio.
17. A Szalonnai-karszt geomorfológiai vizsgálata és oktatása az általános iskolában (AC)
Fellinger Andrea III. évf. fr.-k.véd.
18. A Felső-Tisza-vidék árvíz által sújtott területeinek újjáépítése, és ennek hatása az idegenforgalomra, felhasználása szülőföldünk oktatásánál (AC)
Czine Katalin III. évf. földr.-rajz
 
 
Dr. Dobány Zoltán
főiskolai docens
 
1.      A Nyugati-Cserehát településeinek 18-20. századi történeti földrajza és tananyagként történő tanításának lehetőségei az általános iskolai földrajzórákon (AC)
Szepcsik Ádám IV. évf. földr.-tört.
2.      A Rakacai-völgymedence 18-20. századi történeti földrajza és tanítása az általános iskolai földrajzórákon (AC)
3.      Az Aggteleki-hegység településeinek 18-20. századi történeti földrajza és tanítási lehetőségei az általános iskolai földrajzórákon (AC)
4.      A Tornai-dombság településeinek 18-20. századi történeti földrajza és tananyagként történő tanításának lehetőségei az általános iskolai földrajzórákon (AC)
5.      Az Abaúj-Hegyalja településeinek 18-20. századi történeti földrajza és tanítási lehetőségei az általános iskolai földrajzórákon (AC)
Kondor Ákos III. évf. földr.-szám.techn.
6.      A Szerencsköz településeinek 18-20. századi történeti földrajza és tanítása az általános iskolai földrajzórákon (AC)
Csengő Zoltán III. évf. földr.-tört.
7.      A Hernád-völgy településeinek 18-20. századi történeti földrajza (A)
8.      Hajdúnánás 18-20. századi történeti földrajza és tananyagként történő tanítása az általános iskolai földrajz órákon (AC)
Horváth László IV. évf. földr.-testnev.
9.      Hajdúböszörmény 18-20. századi történeti földrajza és tananyagként történő tanítása az általános iskolai földrajz órákon (AC)
Deák Ferenc III. évf. földr.-rajz
 
 
Prof. Dr. Frisnyák Sándor
professor emeritus
 
1.      Olaszliszka táj- és erőforrás-hasznosítása a 18-19. században (A)
2.      A Mező- és Telkes-dűlő 18-19. századi gazdaságföldrajza (A)
3.      A Hernád és a Bársonyos gazdasági jelentősége a 18-20. században (A)
4.      Tájhasználat a Regéci- és a Sima-Baskói medencében (A)
5.      Gönc környezetgazdálkodása a 18-20. században (A)
6.      A Szikszó-csereháti borvidék történeti földrajza (16-19. század) (A)
7.      A Hernád-völgy településföldrajza (A)
Kurucz Gábor III. évf. földr.-testnev.
8.      A Hernád árvizei és az árvízvédelmi rendszer kiépítése (19-20. század) (A)
9.      Sárospatak környezetgazdálkodása a 18-20. században (A)
10. A Hernád-völgy történeti demográfiája (1784/87-2001) (A)
11. Szikszó településföldrajza és tanítása a földrajzórákon (AC)
Juhász Ádám IV. évf. földr.-rajz
12. A Sajó völgymedence településeinek 18-20. századi történeti földrajza, és annak integrálási lehetőségei az általános iskolai tananyagba (AC)
Nagyházi Zoltán II. évf. lev.
13. A Szerencs-köz településeinek 18-20. századi történeti földrajza és tanítása az általános iskolai földrajzórákon (AC)
III. évf. földr.-tört.
14. Egy adott település történelmi földrajza és tanítása (AC)
Szűcs János III. évf. földr.-lev.(Sajószentpéter)
Tóth Zoltán III. évf. földr.-lev.(Kazincbarcika)
 
 
Dr. habil Göőz Lajos
professor emeritus
 
1.      Energiaerdők telepítési lehetőségei olyan területeken, ahol a mezőgazdasági termelés nem gazdaságos (A)
2.      Javaslat biodízel üzem létesítésére (a feltételek és az adottságok egy adott és választott területen) (A)
3.      Biogáz-üzem létesítési programja egy választott térségben (a dolgozatban a termelési feltételekről is részletesen kell írni) (A)
4.      Egy energiaültetvények, főleg a „Szarvas-IV.” fű valamint a „Miscantus” termelésével összefüggésben, és ezek hasznosításának lehetőségei egy adott területen (A)
5.      Komplex környezetvédelmi és idegenforgalmi fejlesztési program elkészítése Tiszadob és térségére, a termálenergia felhasználását is figyelembe véve (A)
6.      Javaslat termálkertészetek megvalósítására olyan területen, ahol a termálkút kihasználtsága jelentéktelen, 5 % alatt van (A)
7.      Javaslat vízenergia-hasznosítására, vízerőművek építésére Északkelet-Magyarországon (Felső-Tisza, Túr, Szamos és egyéb folyók figyelembe vételével) (A)
8.      A biodízel mint a jövő energiaforrása (A)
9.      A bio-üzemanyagok (alternatív hajtóanyagok) bemutatása és tanítása az általános iskolában (AC)
Bódi József III. évf. földr.-k.véd. (Magyarország)
10. Bio-üzemanyagok hasznosítása hazai szénerőművekben (a kazincbarcikai, ajkai és a pécsi villamoserőmű tapasztalatai) (A)
11. A Föld-hő hasznosításának különböző adottságai és lehetőségei (A)
12. Egy adott körzet vagy település termálkútjának kémiai, fizikai és egyéb sajátosságai, jellemzése, különösen a hasznosításra való tekintettel (A)
Virányi Ferenc III. évf. földr.-rajz
Boros László IV. évf. földr.-testnev. (termálvíz…)
13. A földi hő hasznosításának lehetőségei a fúrólyukas hőcserélő rendszerek révén (hőszivattyúk alkalmazásával) (A)
14. A napsugárzás hasznosításának lehetőségei, fotovillamos rendszerek révén (A)
15. A szakolyi hőerőmű létesítése és az ehhez kapcsolódó gazdasági beruházások a Dél-Nyírségben, a téma feldolgozása szakköri foglalkozás keretében (AC)
Kiss Zoltán III. évf. földr.-tört.
 
 
Dr. habil Kormány Gyula
professor emeritus
 
1.      Miskolc és környékének természet- és környezetvédelmi problémái, feladatai és felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Könyves Viktor III. évf. földr.-test.
2.      Az „Erdei iskolák” helye, szerepe a földrajzi ismeretszerzésben (A)
3.      Lakóhelyem társadalmi-gazdasági adottságai és fejlesztési lehetőségei a XXI. század elején és felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Béres Tamás III. évf. földr.-testnev. (Perkupa)
Rácz Gergő III. évf. földr.-testnev. (Edelény)
4.      A Beregi-síkság agrárföldrajzi adottságai és a fenntartható fejlődés lehetőségei és felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Nagy Zsuzsanna III. évf. földr.-tört. (Újfehértó)
Osváth Gábor III. évf. földr.-tört. (Csenger)
5.      A Szatmári-síkság agrárföldrajzi viszonyai és fenntartható fejlődései lehetőségei, és felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
6.      A Beregi-kistérség és Kárpátalja közötti gazdasági kapcsolatok fejlesztési lehetőségei a XXI. század küszöbén, és felhasználásának lehetőségei a földrajzoktatásban (AC)
7.      Lakóhelyem földterületének birtokmegoszlása 1945-től napjainkig és felhasználása a földrajzoktatásban (AC)
Deák Anett III. évf. földr.-bio. (Ibrány)
Dalanics Péter III. évf. lev. Földr.-háztart.ök.(Nyíregyháza)
Baracsi Enikő III. évf. földr.-rajz (Tiszarád)
8.      A Tisza-szakasz hullámtéri gazdálkodásának természetföldrajzi alapjai és felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Csercsa Gizella III. évf. földr.-bio. (Záhony-Tiszabercel közötti)
Major Tamás III. évf. földr.-házt.ök. (V.namény-Dombrád közötti)
9.      A Tiszalöki Vízlépcső szerepe a Felső-Tiszavidék vízgazdálkodásában és ennek felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Marázi Gabriella III. évf. földr.-körny.véd.
 
1.      A hullámtér gazdasági hasznosításának lehetőségei a Tisza felső folyószakaszán és felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Estefán Gábor III. évf. fr.-tört.
2.      Vásárosnaményi-kistérség agrárföldrajzi adottságai és a fenntartható fejlődés lehetőségei és ennek felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Kun Annamária II. évf. földr. lev.
3.      Fehérgyarmati-kistérség infrastruktúrájának helyzete és fejlesztési lehetőségei (A)
4.      Lakóhelyem földterületének birtokmegoszlása 1945-től napjainkig és felhasználása a földrajzoktatásban (AC)
Erdei Melinda III. évf. földr.- tört. (Nyíradony)
5.      A gyümölcstermesztés alakulása Szabolcs-Szatmár-Bereg megy területén az elmúlt 50 évben (AC)
Kósa Gábor III. évf. földr.-k.véd. (Nyíregyháza kistérség)
6.      Lakóhelyem társadalmi-gazdasági adottságai és fejlesztési lehetőségei a XXI. század elején és felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Papp Tünde III. évf. földr.-tört. (Kállósemjén)
Ruda Lászlóné II. évf. földr. (Szorgalmatos)
Séráné Kapin Ágnes II. évf. lev. (Döge)
7.      Korszerű audiovizuális eszközök használatának lehetőségei és módjai a földrajzoktatás folyamatában (A)
8.      Csengeri-kistérség demográfiai viszonyinak változásai 1945 utáni évtizedekben és felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Váradi Istvánné II. évf. földr.-lev.
9.      Szabolcs-Szatmár-Bereg megye dohánytermesztése a II. világháború után, ennek felhasználása a földrajzoktatásban (AC)
Juhász Béla III. évf. földr.-tört.
10. Tiszavasvári város gazdasága a XX. század közepétől napjainkig, és ennek felhasználása az általános iskolai oktatásban (AC)
Sárbogárdiné Brudnyák Éva II. évf. földr.
11. Kisvárda infrastruktúrája és fejlesztési lehetőségei 1945-től napjainkig, és felhasználása a földrajzoktatás bemutatásában (AC)
Virág Zsuzsanna III. évf. fr.-tört.
12. A baktalórántházi-kistárség erdőgazdálkodása a II. világháborútól napjainkig és felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Bodnár Erika III. évf. földr.-k.véd.
13. Kiskunfélegyhza társadalomföldrajzi viszonyainak változásai 1945-től napjainkig, és felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Kiss Csaba III. lev. földr.-k.véd.
 
 
Dr. Kókai Sándor
főiskolai docens
 
1.      Egy-egy megyei jogú város népesség- és településföldrajzi vizsgálata 1990-től napjainkig és felhasználási lehetőségei az oktatás folyamatában (AC)
Apáthy Sándor III. évf. levelező (Fehérgyarmati Kistérség)
Tamás Andrea III. évf. levelező (Kisvárdai Kistérség)
Deák Edit III. évf. levelező (Csengeri Kistérség)
Kósáné Kósa Edina III. évf. levelező (Nyíregyházi agglomeráció)
Tóth Attila Zsolt III. évf. levelező (Nyírbátor)
Szőllősy Janka III. évf. földr.-testnev. (Debrecen)
Dobos Zoltán IV. évf. földr.-testnev. (baktalórántházi kistérség)
2.      Népesség és településföldrajzi vizsgálatok az Alföld mikro- és mezorégióiban a II. világháborútól napjainkig és tanítása a földrajz órán (AC)
Vass Hunor László III. évf. földr.-testnev. (Sepsiszentgyörgy)
3.      Egy-egy történelmi nagyvárosunk településszerkezetének változása az elmúlt évtizedekben és tanítása a földrajz órán (AC)
4.      Egy-egy alföldi város helye, szerepe és jelentősége a magyarországi településhierarchiában és az ismeretek tanítása a földrajz órán (AC)
5.      Lakóhelyem településfejlődésének elemei, morfológiai sajátosságai és funkcionális változásai a XVIII. század végétől napjainkig (csak városokra vonatkozik) és tanítása az oktatás folyamatában (AC)
Dankó Gábor III. évf. földr.-testnev. (Nyírtelek)
Ifj. Szabó Ferenc III. évf. földr.-szám.techn.lev.
Varga Sándor IV. évf. földr.-testnev. (Nyíregyháza)
Mester János IV. évf. földr.-testnev. (Búj)
6.      Lakóhelyem társadalmi-gazdasági sajátosságai, változásai 1945-től napjainkig és felhasználási lehetőségei az oktatás folyamatban (AC)
Juhász Judit III. évf. földr.-k.véd. (Dévaványa)
Papp Gergely III. évf. földr.-k.véd. (Nagydobos)
Horváth Róbert III. évf. földr.-testnev. (Hegyköz)
7.      Egy-egy alföldi város településhierarchiai helye és vonzáskörzetének vizsgálata (A)
8.      A kisvárosok helye és szerepe Szabolcs-Szatmár-Bereg megye térszerkezetében 1990 után, és az ismeretek felhasználása a földrajzoktatás folyamatában (AC)
Balogh Nikoletta IV. évf. földr.-testnev.
9.      Agglomerációs és szuburbanizációs jelenségek a nyíregyházi település-együttesben (1970-2005) (A)
10. Nyíregyháza terület- és településformálódása 1990 óta  (A)
11. Mátészalka településmorfológiai jellemzői és sajátosságai 1970-2005 között (A)
Pusztai István III. évf. földr.-tört.
12. A hajdúvárosok helye és szerepe Hajdú-Bihar megyében és az ismeretek felhasználása a földrajzoktatásban (AC)
Bányai Krisztián III. évf. földr.-k.véd.
13. Tokaj központi szerepkörének változása 1970-től napjainkig és az ismeretek felhalmozása a földrajzoktatásban (AC)
Takács Péter III. évf. földr.-testnev.
14. Budapest első kerületének demográfiai jellemzői 1970-től napjainkig és az ismeretek felhasználása a földrajzoktatásban (AC)
Diós Dóra III. évf. földr.-k.véd
 
1.      Egy-egy megyei jogú város népesség- és településföldrajzi vizsgálata 1990-től napjainkig és felhasználási lehetőségei az oktatás folyamatában (AC)
Ladányiné Katona Mária III. évf. lev. (Szolnok)
Kelemen Gergő III. évf. földr.-testnev. (Salgótarján)
2.      Népesség és településföldrajzi vizsgálatok az Alföld mikro- és mezorégióiban a II. világháborútól napjainkig és tanítása a földrajz órán (AC)
3.      Egy-egy alföldi város helye, szerepe és jelentősége a magyarországi településhierarchiában és az ismeretek tanítása a földrajz órán (AC)
Futó György III. évf. földr.
4.      Egy-egy alföldi város településhierarchiai helye és vonzáskörzetének vizsgálata (A)
Martinek Ágnes III. évf. földr.-rajz (Hajdúnánás)
5.      Agglomerációs és szuburbanizációs jelenségek a nyíregyházi település-együttesben (1970-2005) (A)
6.      Nyíregyháza terület- és településformálódása 1990 óta (A)
7.      Szabolcs-Szatmár-Bereg megye helye és szerepe az Észak-alföldi régióban (AC)
Borbély Anett III. évf. földr.-tört.
8.      Egy-egy alföldi statisztikai kistérség demográfiai vizsgálata és sajátosságai (A)
Hegyi Imre III. évf. földr.-rajz (Hajdúböszörmény 1960-2005)
Kovács Kinga III. évf. földr.- rajz (Csengeri kistérség 1990-2005)
Martinek Ágnes III. évf. földr.-rajz (Hajdúnánás (1945-től napjainkig)
Molnár Béla III. évf. földr.-testnev. (Tolcsva 1945-től napjainkig)
Major Tamás IV. évf. földr.-háztart.ök., lev. (Szabolcsbáka)
Póczosné Gál Tímea III. évf. lev. (Csobaj)
Siposné Réz Enikő III. évf. lev. (Székely)
Erdei László III. évf. lev. (Szeghalmi kistérség)
9.      Egy-egy alföldi statisztikai kistérség gazdasági folyamatainak vizsgálata (A)
10. A kistérségek helye és szerepe egy-egy megyében vagy régióban (AC)
Borbély Anett III. évf. földr.-tört. (Sz.-Sz.-B. megye)
Szalánczi Péter IV. évf. földr.-testnev. (Tiszaújvárosi kistérség)
11. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye roma népességének térbeli elhelyezkedése, demográfiai-településföldrajzi jellemzői (A)
12. Lakóhelyem szociálgeográfiai vizsgálata (kérdőívvel) (A)
Bányász György III. évf. földr.-testnev. (Mándok)
13. Egy-egy alföldi statisztikai kistérség szolgáltatásainak fejlettsége, sajátosságai (A)
14. Egy-egy település társadalmi-gazdasági fejlődése 1945-től napjainkig és szerepe az általános iskolai tanításban (AC)
Bőgős Henriett III. évf. földr.-testnev.(Érpatak)
Méhész Edina III. évf. földr.-testnev. (Ramocsaháza)
Balogh Andrea IV. évf. földr.-tört. (Ököritófülpös)
Gábor Krisztina IV. évf. földr.-francia (Nyírjákó)
15. Az iskolázottság területi különbségei Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, és az ismeretek alkalmazása a földrajzoktatásban (AC)
Puskás László III. évf. lev. földr.-k.véd.
 
 
Pristyák Erika
tanársegéd
 
1.      Területfejlesztés az EU-s projektek, programok tükrében a Beregi kistérségben (A)
2.      A Szatmári és a Beregi kistérségek turisztikai szempontú összehasonlító elemzése és felhasználása az oktatásban (AC)
Molnár Zoltán III. évf. földr.-testnev. (Kárpátalja és Sz.-Sz.-B. megye
István László IV. évf. földr.-tesetnev. (Vásárosnamény)
Muri János IV. évf. földr.-tört. (Zemplén-hegység)
3.      Az ifjúsági turizmus helyzete a Beregben és ennek felhasználása Magyarország idegenforgalmának tanításában (AC)
Rattai Viktor III. évf. földr.-testnev. (Felső-Tiszavidék)
Pappné Kicska Lívia III. évf. földr.-k.véd. + osztálykir.szerv.
4.      Kárpátalja és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye turisztikai kapcsolatai és felhasználása az oktatásban (AC)
5.      A bokortanyák fejlesztési lehetőségei és felhasználása az oktatásban (AC)
Ládi Zsanett III. évf. földr.-biológia (Varga-bokor)
Borbás Ildikó III. évf. földr.-biológia (Róka-bokor)
6.      Társadalomföldrajzi vizsgálatok a Nyíregyháza környéki bokortanyákon, és ennek felhasználása az oktatásban (AC)
Molnárné Kovács Erzsébet Márta III. évf. földr.-háztart.(Benkő- Vajdabokor)
7.      Társadalomföldrajzi változások bemutatása, érzékeltetése digitális, tematikus térképekkel Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, vagy annak egy kistérségében, azok felhasználása az oktatásban (AC)
Vaszlovics Tamás IV. évf. földr.-testnev.
8.      Valamely beregi település társadalomföldrajzi változásai 1980-tól napjainkig és ennek felhasználása az oktatásban  (AC)
Sass Norbert III. évf. földr.-testnev. (Tarpa)
9.      Zenei fesztiválok környezeti és turisztikai hatása ÉK-Magyarországon, 2000-től és ennek felhasználása az oktatásban vagy: és szerepe a 12-25 éves korosztály életében (AC)
10. Kogutowicz Károly eddig publikálatlan kartográfiai tevékenysége levéltári és családi kutatások alapján (A)
11. Karacs Ferenc térképész életmunkássága és feltáratlan térképei (A)
Hegedüs Judit III. évf. földr.-testnev.
12. A vásárosnaményi kistérség mezőgazdasága és ennek felhasználása Magyarország mezőgazdaságának oktatásában (AC)
Bokor Tamás III. évf. földr.-testnev.
13. Az Észak-alföldi régió lovasturizmusa (A)
Nagy Emese III. évf. földr.-testnev.
 
 
Sütő László
tanársegéd
 
1.      A szénbányászati tevékenység földrajzi szempontú vizsgálata Kazincbarcika példáján és ennek alkalmazása a környezetvédelmi problémák oktatása során (AC)
Halmai Csaba III. évf. földr.-testnev.
2.      A külfejtések földrajzi, természetvédelmi szempontú vizsgálata az Upponyi-hegységben, és ennek alkalmazása a környezetvédelmi problémák oktatása során (AC)
3.      Tájhasználati változások történeti földrajzi vizsgálata a Kelet-Borsodi-szén-medencében és ennek alkalmazása hazánk földrajzának oktatása során (AC)
4.      Az egyedi tájértékek vizsgálatának földrajzi vonatkozásai és szerepük a földrajzoktatásban (AC)
Reskóné Szabó Judit III. évf. lev.
5.      Miskolc település környezetmodellje és értékei, s felhasználása a lakóhelyi ismeretek oktatásában (AC)
6.      Tiszaújváros település környezetmodellje és értékei, s felhasználása a lakóhelyi ismeretek oktatásában (AC)
Turi Zsolt III. évf. földr.-k.véd.
7.      A mélyművelésű szénbányászat felszínformáló hatásának vizsgálata a Miskolc I. bányamező példáján és ennek alkalmazása a környezetvédelmi problémák oktatása során (AC)
8.      Antropogén geomorfológiai vizsgálatok a Kelet-Borsodi-szénmedencében, s ennek szerepe a környezettudatos szemlélet kialakításában (AC)
9.      Egyedi tájértékek felmérése az Egri-Bükkalja települései példáján és ennek alkalmazása hazánk földrajzának oktatása során (AC)
Bellus Szilvia III. évf. lev.
10. A természetjárás és a Bükki Nemzeti Park kapcsolatrendszerének földrajzi szempontú vizsgálata és oktatása hazánk földrajzában (AC)
Holy Szabina III. évf. földr.-testnev.
Kameniczky Tibor II. évf. földr.-lev. (Miskolci Bükkalja)
11. Sziklamászó helyek természetföldrajzi vizsgálata és környezeti problémái a Bükki Nemzeti Parkban és oktatása hazánk földrajzában (AC)
Bideczki Eszter III. földr.-testnev.
12. Egy hazai település környezeti állapotának felmérése s ennek szerepe a környezettudatos szemlélet kialakításában (A)
Antalóczi Zsuzsa III. évf. földr.-rajz (Tiszalök és környzéke)
13. Földtani természetvédelem lehetőségei valamely Nemzeti Park környezetében, s ennek szerepe a környezettudatos szemlélet kialakításában  (AC)
Forgács Andrea III. évf. földr. (Aggteleki Nemzeti Park)
14. A geokörnyezet szerepe egy hazai település fejlesztése szempontjából, s felhasználása a lakóhelyi ismeretek oktatásában  (AC)
Tóth Éva III. évf. földr.-k.véd.(Bükk-vidék geoterm.energiakészlete és körny.hatásai, valamint oktatása…)
Reszegi Mária Erzsébet III. évf. földr.-tört. (Hajdúnánás)
Szecsődi Péter III. évf. földr.-testnev. (Berettyóújfalu)
15. A szénbányászat történetének földrajzi szempontú értékelése egy borsodi település példáján és ennek alkalmazása hazánk földrajzának oktatása során  (AC)
16. A földrajzi ismeretek szerepe a mindennapokban és ezek felhasználása a földrajz tantárgy oktatásában  (AC)
Radácsi István III. évf. földr.-lev.
17. A geokörnyezet szerepe Hajdúnánás településfejlesztése szempontjából, s felhasználása a lakóhelyi ismeretek oktatásában  (AC)
 
 
Szepesi János
tanársegéd
 
1.      A kőbányászat földtani értékfeltáró szerepének vizsgálata választott vulkáni/mészkő hegységben és a földtani természetvédelem szerepe az oktatási gyakorlatban  (AC)
Bíró Péter III. évf. földr.-szám.tech. (Bükkalja)
Kicsi Csaba III. évf. lev. Földr.-k.véd. (Erdőhorváti)
2.      Felhagyott kőbányák rekultivációs problémáinak és hasznosíthatóságának vizsgálata a Tokaji-hegységben és alkalmazása a földrajz tantárgy oktatásában  (AC)
3.      Egy szabadon választott kistáj természeti értékeinek bemutatása és a felhasználási lehetőségei a helyi földrajzoktatásban  (A)
Sinka Adrienn III. évf. földr.-mat.(Mád)
Szigeti Orsolya III. évf. földr.-tört. (Dél-Zemplén)
Kulcs Ibolya III. évf. földr.-tört. (Záhony)
Bertalan Istvánné III. évf. földr.-mat. (Tisza-Bodrog-köze)
Marozsán Attila III. évf. földr.-szám.tech. (Tokaj-hegyalja)
Kertész Krisztina III. évf. földr.-k.véd. (Nyíregyháza)
4.      Egy szabadon választott település környezetgazdálkodásának bemutatása és alkalmazása helyi földrajz ismeretek oktatásában  (AC)
Kaszonyi Péter Sándor III. évf. földr.-tört. (Mátészalka)
Tóth Zoltán III. évf. földr.-tört. (Laskod)
Gyermán Csaba III. évf. földr.-tört. (Nagyecsed)
Vass Katalin O.R. III. évf. földr.-testnev. (Sepsiszentgyörgy)
Machnyik András IV. évf. földr-körny.véd. (Tiszavasvári)
Lesovics Renáta III. évf. földr.-tört. (Tolcsva)
Zavodni Zsanett III. évf. földr.-k.véd. (Boldogkőújfalu-félmedence)
Csordás György III. évf. földr.-rajz (Nyékládháza)
Osikóczi Katalin III. évf. földr.-tört. (Újfehértó)
Bényeiné Ballai Enikő II. évf. lev. (Vasmegyer)
Juhász Ferenc IV. testnev.-földr. (Csenger)
5.      Egy település hulladékgazdálkodása és a környezetvédelem aktuális problémainak szerepe az egészséges környezettudat kialakításában  (AC)
Czifrák Roland IV. évf. földr.-tört. (Debrecen)
Lesovics Renáta III. évf. földr.-tört. (Tolcsva)
Gabanyecz Adrienn III. évf. földr.-mat. (Erdőbénye)
Rubóczki Miklós III. évf. földr.-k.véd. (Nyíregyháza)
6.      Nyíregyháza ivóvízbázisának és szennyvízhasznosításának jellemzése és felhasználási lehetőségei az oktatásban  (AC)
Gellén Andrea III. földr.- testnev. (Berettyóújfalu)
Antal József III. évf. földr.-tört. (Nyíregyháza)
7.      Térinformatika használata az önkormányzatok, kistérségek munkájában és felhasználási lehetőségei az oktatásban  (AC)
Iski József III. évf. földr.-körny.v. (Encsi kistérség)
8.      A Tokaji-hegységi építő és díszítőkő bányászat és alkalmazási lehetőségei a helyi földrajz ismeretek oktatásában  (AC)
Petrovics Gergő III. évf. földr.-k.véd.
9.      Építő és díszítőkő bányászat választott vulkáni/mészkő hegységben és alkalmazási lehetőségei a helyi földrajz ismeretek oktatásában  (AC)
10. Természetes építőanyagok felhasználása Nyíregyházán a városszerkezet fejlődésének tükrében és alkalmazása a helyi földrajz ismeretek oktatásában  (AC)
Miló Zoltán III. évf. földr.-testnev.
11. A kerékpárturizmus helyzetfeltáró értékelése és határmenti fejlesztési lehetőségei a Zemplén-régióban, alkalmazása a helyi földrajzoktatásban  (AC)
Fejér Imre III. évf. földr.-tört.
 
 
Vitányi Béla
óraadó tanár
 
1.      A borturizmus hazai fejlesztési lehetőségei Tokaj-Hegyalján történelmi borvidéken. A borturizmus lehetőségeinek tanítása a magyarországi földrajzórákon  (AC)
Czibere Gergő III. évf. földr.-testnev.
2.      Szerencs idegenforgalmi fejlesztésének lehetőségei és oktatása a helyi tantervek alapján  (AC)
Lénárt Csaba IV. évf. földr.-testnev.
3.      Hegyalja népességföldrajzának jellemzése  (A)
Kajuha Mónika III. évf. földr.-tört.
4.      Kazincbarcika kistérség térségfejlesztési koncepciója  (A)
Gál László III. évf. földr.-tört.